Slimību profilakses un kontroles centrs

Informācija par botulisma gadījumiem piesārņota heroīna lietotāju vidū

13.03.2015, 00:00

 

Lielbritānijā, Norvēģijā un Vācijā ir reģistrēti vairāki botulisma gadījumi piesārņota heroīna lietotāju vidū. Nav izslēgti infekcijas gadījumi arī citās valstīs. Lai savlaicīgi nodrošinātu botulisma diagnostiku un ārstēšanu, notiek ārstniecības personu un heroīna lietotāju informēšana.

 

  • Brūču botulisms ir reta un ļoti nopietna bakteriāla infekcija. Inficēšanās notiek baktērijas Clostridium botulinum sporām iekļūstot ķermenī.

 

  • Clostridium botulinum sporas parasti atrodamas augsnē un ar tām var būt piesārņotas arī injicējamās narkotikas.

 

  • Narkotiku lietotāji var inficēties, injicējot piesārņotas narkotikas ādā un muskulī.

 

Botulisms var beigties ar nāvi, ja ārstēšana nav uzsākta ātri!

 

Nekavējoties jāvēršas pie ārsta, ja parādās sekojoši botulisma simptomi:

 

  • neskaidra redze vai redzes dubultošanās;
  • neskaidra runa, grūtības runāt;
  • grūtības norīt;
  • apgrūtinātas mēles un lūpu kustības;
  • acs augšējā vai apakšējā plakstiņa nokarāšanās;
  • izteikts vājums;
  • iespējams iekaisums injekcijas vietā;
  • roku un kāju paralīze;
  • apgrūtināta elpošana.

 

Īpašs apdraudējums rodas, sadurstot ādu un muskuļus, un injicējot vairākas narkotikas kopā.

 

Atcerieties, narkotiku injicēšana rada lielāku apdraudējumu nekā narkotiku smēķēšana.

 

Apdraudējumu var novērst, pārstājot lietot heroīnu!

©SPKC 2016. Visas tiesības rezervētas.
Jautā SPKC