Pacientu ziņotās pieredzes aptauja Latvijā tika ieviesta 2019. gada vidū Veselības ministrijas iniciēta projekta ietvaros, kurā piedalījās Svētās Annas universitātes pārstāvji no Itālijas un Slimību profilakses un kontroles centrs. Projekta mērķis bija pilnveidot veselības aprūpes kvalitāti, uzklausot pacientu viedokli un pieredzi stacionārās ārstēšanās laikā.
Kopš 2020. gada pacientu ziņotās pieredzes apkopošana ir kļuvusi par ikdienas praksi vairākās Latvijas ārstniecības iestādēs. Aptauja tiek veikta elektroniski, un iegūtā informācija tiek izmantota, lai anonīmi analizētu pacientu pieredzi. Tas palīdz noteikt uzlabojamos aspektus, kas veicina gan pacientu, gan medicīnas darbinieku labbūtību.
Aptaujas anketas aizpildīšana ir brīvprātīga un anonīma. To saņems tikai tie pacienti, kuri būs piekrituši anketas saņemšanai. Saite uz aptauju tiek izsūtīta no e-pasta adreses aptauja@spkc.gov.lv vai SMS veidā no sūtītāja "SPKC".
Šīs anketas esamība noteikti neliedz pacientam izteikt viedokli, ierosinājumu, sūdzību vai pateicību, sazinoties ar ārstniecības iestādi individuāli.