Attēls

Pacienta pieredzi slimnīcā ietekmē saziņa, emocionālais atbalsts, empātija un cieņa, ko pacients saņem no medicīnas personāla. Šie faktori ne tikai palīdz mazināt stresu un uzlabo pacienta emocionālo labklājību, bet arī veicina ātrāku atveseļošanos.

Slimnīcas ieviešot un aktīvi popularizējot pacientu ziņotās pieredzes mērījumus (PREM), iegūst informāciju par pacientu prioritātēm, palīdzot saskatīt situāciju ar “pacienta acīm”. Pacientu atsauksmes slimnīcas izmanto, lai ieviestu jaunus risinājumus un veiktu uzlabojumus veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanā.

Pastāv saikne starp veselības aprūpes darbinieku pieredzi un pacientu pieredzi. Darbinieki, kuri jūtas atbalstīti un novērtēti darba vidē, spēs emocionāli un psiholoģiski labāk sniegt atbalstu arī pacientiem. Organizācijas kultūrai ir jāspēj radīt atbalstošu darba vidi, jādomā par darbinieku labbūtību, pozitīvas līderības aspektiem, efektīvu komandas darbu.

Laba komunikācija ir būtiska, lai nodrošinātu pozitīvu pacienta pieredzi. Vārdi neko nemaksā, tāpēc katram no mums ir iespēja novērtēt veselības aprūpes darbiniekus, pasakot paldies par atbalstu, iedrošinājumu, labi paveikto darbu.

Pacientu pieredzes nedēļa ir lieliska iespēja, lai sniegtu atzinību darbiniekiem par pacientu pieredzes uzlabošanu iestādē, kā arī informētu par veiktajiem pasākumiem slimnīcās.