Attēls

Pacientu drošības kultūras mērīšana iestādē ir pacientu drošības un kvalitātes uzlabošanas priekšnoteikums, kas nodrošina būtisku atgriezenisko saiti, veicinot uzlabojumus ārstniecības iestādes darbā, savukārt aptauja ir rīks, ar kuras palīdzību slimnīcas darbinieks var izteikt anonīmu viedokli par pacientu drošības kultūru un darba vidi iestādē.

Pacientu drošības kultūras uzlabošanā svarīgi ir veicināt uzticēšanos organizācijā, pieņemt un modelēt atbilstošu vadības uzvedību, vienlaikus izskaužot iebiedējošas un nosodošas uzvedības modeli.

Pozitīvu pacientu drošības kultūru raksturo vienota izpratne par pacientu drošības jautājumiem; personāla savstarpēja uzticēšanās; dalīta atbildība par drošas aprūpes sniegšanu, kā arī uzticība organizācijas iniciatīvām. Izveidot spēcīgu pacientu drošības kultūru nozīmē radīt drošu, sadarbību veicinošu vidi, uzlabojot mijiedarbību starp darbiniekiem un organizācijas vadību jebkurā no tās līmeņiem.

Latvijā vienotā aptauja par pacientu drošības kultūru stacionāros tiek veikta reizi divos gados. Paldies iestādēm, kas iesaistās.

Plašāka informācija un dati par  pieejami šeit: https://www.spkc.gov.lv/lv/pacientu-drosibas-kultura

 6 aspekti pacientu drošības kultūras veicināšai ārstniecības iestādē

Attēls